INGLÉS

Desde el curso 08/09 se lleva a cabo en nuestro Centro un Plan de Inglés Básico, para adquirir no sólo los conocimientos de una lengua y cultura extranjera, sino para favorecer el desarrollo personal y profesional de nuestro alumnado como objetivo propuesto por la U.E a los estados miembros.


A partir del curso 2017-18 se autorizan nuevos niveles intermedios:
 
Los objetivos de este curso de “Inglés Básico e Intermedio” son:
  • Facilitar el acceso a la sociedad plurilingüista e intercultural y ofrecer los elementos básicos de la cultura inglesa.
  • Favorecer el desarrollo personal y de convivencia entre los compañeros manteniendo el contacto con la lengua extranjera el mayor tiempo posible. Esto supone un esfuerzo adicional fuera del aula para consolidar lo trabajado en ella.
  • Generar una conciencia de aprendizaje y autoaprendizaje a lo largo de toda la vida y adquirir hábitos de trabajo y una aplicación de métodos de estudio que les prepare para la toma de decisiones y para el cumplimiento de sus deberes así como la participación activa y solidaria en su entorno.
  • Facilitar la preparación para la obtención por libre de los títulos de A2 y B1 a las personas adultas que no lo poseen.

Nivel 1 (Beginner)

Dirigido a quien no tiene conocimientos de inglés, o desea recordar lo que aprendió en su día.

Los contenidos gramaticales que se imparten son:
  • To be. Numbers 1-100. Days of the week. Months of the year.
  • Presentations, greetings, saludos, personal information, countries and nationalities.
  • Singular and plural nouns. a/an
  • This, That, These, Those. Saying and understand prices.
  • Possessive. People and family
  • Colours and common adjectives
  • Present simple. Food and drink. Adverbs of frequency. Words order in questions.
  • Telling the Time. Jobs and places to work.
  • Imperative.
  • Can. Like/love/hate + verb +ing
  • Present continuous.
  • Would you like?. Offers and invitations
  • There is - there are
  • Past simple be
  • In-on-at
  • Past simple : regular verbs/irregular verbs

Nivel 2 (Elementary)

Este nivel va dirigido para aquellos que ya conocen los conceptos del nivel 1 y quieren ampliar sus conocimientos de comprensión oral y escrita.

Los contenidos gramaticales que se imparten son:
  • Verb be. Numbers 0 - 100. Days of the week
  • a/an plurals. This, that, these, those. Adjectives (quite, very, really). Imperatives, let´s
  • Present Simple. Word order in questions. Jobs.
  • Whose..? possessive ´s . Family. Prepositions of time (at, in, on) and place (at, in to). Position of adverbs and expressions of frequency.
  • Can/ can´t. Present continuous.
  • Object pronouns: me, you, him, etc. Like + verb + ing.
  • Past simple of be : was/were. Past simple regular and irregular verbs.
  • There is /there are, some/any + plural nouns. There was/there were.
  • Countable / uncountable nouns; a/an, some/any. Quantifiers : How much /how many, a lot of..etc. Comparative adjectives.
  • Superlative adjectives. Be going to (plans), future time expressions. Be going to (predictions).
  • Adverbs (manner and modifiers). Verbs + to + infinitive. Articles.
  • Present Perfect.

Nivel 3 (Pre-intermediate)

Va dirigido a personas que han superado los contenidos y objetivos del Nivel 2 y quieren seguir afianzando las destrezas de Reading, Writing, Listening and Speaking y además tiene como objetivo fundamental facilitar la preparación para la obtención por prueba libre del título A2 de inglés a una persona adulta.

Los contenidos gramaticales que se imparten son:
    • Word order in questions. Present Simple. Present continuous.
    • Past Simple: regular and irregular verbs. Past Continuous. preposition of times and place: an, in, on. Time sequencers and connectors.
    • Be going to (plans and predictions). Present continuous (future arrangements). verbs + prepositions e.g arrive in. defining relative clauses.
    • Present Perfect + yet, just, already. Something, anything, nothing, etc.
    • Comparative adjectives and adverbs, as...as. Superlatives + ever + present perfect). quantifiers, too, not enough.
    • will/won´t (preditions, decisions, offers, promises).
    • Uses of the infinitive with to. Uses of the gerund (verb +ing). have to, don´t have to, must, musn´t).
    • Should. If + present, will + infinitive (First Conditional). Possessive pronouns.
    • If + past, would + infinitive (second conditional).Present perfect + for and since.
    • Passive. Used to. Might.
    • Expressing movement. Word order of phrasal verbs. So, neither + auxiliaries.
    • Past perfect. Reported speech. Questions without auxiliaries.

Nivel 4 (Intermediate)

Va dirigido a personas que han superado los contenidos y objetivos del Nivel 3 y quieren seguir afianzando las destrezas de reading, writing, listening and speaking y además tiene como objetivo fundamental facilitar la preparación para la obtención por prueba libre del título B1 de inglés a una persona adulta .

Los contenidos gramaticales que se imparten son:
    • Prepositions of time. Frequency adverbs; question forms. Present Simple and Present Continuous; State verbs. Countable and uncountable nouns.
    • A few, a little, many, much, a lot of ; prepositions of place.
    • Past Simple and past continuous. Used to.
    • Verbs followed by to or ing.
    • Comparative and superlative adjectives. A bit, a little, much, far, a lot. Not as..as.... Big and enormous (gradable and no-gradable adjectives).
    • Can, could, might, may (ability and possibility). Should, shouldn´t, ought to, must, mustn´t, have to. don´t have to (obligation and prohibition).
    • Present perfect. Yet, already, just. Since and for. Present perfect or past simple.
    • The future: will, going to, present continuous.
    • Zero, first and second conditionals. When, if, unless + present, future. So do I and Nor/Neither do I.
    • Which, that, who, whose, when and where clauses (defining and no-defining). Past perfect simple.
    • Commands. Have something done
    • The passive: present and past simple. Comparative and superlative adverbs.
    • Reported speech. Indirect questions

El curso comienza en Septiembre y termina en Junio. El horario será de 4 horas semanales repartidas en días alternos de dos horas de duración.

Puedes conocer más sobre la temática de estos Planes visitando nuestro blog: